نوشته شده توسط : تکنوگارد

خودرو و وسایل داخل آن همیشه طعمه مناسبی برای سارقانی است که در اموال مردم کمین کرده اند و با ترفندهای مختلف در کمترین زمان ممکن اقدام به سرقت می کنند. به همین دلیل حفظ امنیت خودرو بسیار مهم است. او در می یابد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی خودرو، مهارت های سارقان نیز بهبود یافته است. شاید وقتی سوئیچ ماشین خود را فراموش کرده اید و به کمک کلید سازی نیاز دارید، دچار مشکل شده اید. اما باز کردن درب خودرو و راه اندازی آن برای سارقان حرفه ای نسبتا آسان است. به همین دلیل همواره رعایت نکات ایمنی و استفاده از قفل ها و تجهیزات مختلف مانند ردیاب خودرو ، سیستم ایموبلایزر و ... برای حفظ ایمنی خودرو از سوی مسئولان پلیس توصیه می شود.

نکات طلایی برای بهبود امنیت خودرو

1. خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مانند سیستم دزدگیر، سیستم ضد سرقت، قفل فرمان، قفل پدال و ... مجهز کنید و هرچه سریعتر اقدام به خرید دزدگیر ماشین و انواع آن شوید.

2. هنگام خروج از ماشین خود مطمئن شوید که تمام پنجره ها و درها کاملا بسته باشند.

3. ماشین خود را در مکان های خلوت و تاریک پارک نکنید.

4. خودروی خود را برای هیچ زمانی هرچند کوتاه با موتور روشن ترک نکنید.

5. اگر خودروی شما نقص فنی دارد و مجبور به هل دادن آن هستید، هرگز اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

6. اگر خودروی خود را از افراد ناشناس خریده اید، قفل و تجهیزات ایمنی آن را تعویض کنید.

7. به منظور کاهش احتمال سرقت خودرو از نصب تزئینات اضافی در داخل و خارج خودداری کنید.

تجهیزات مورد استفاده برای اطمینان از ایمنی خودرو

یکی از مواردی که امنیت خودرو را افزایش می دهد و احتمال سرقت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، استفاده از تجهیزات امنیتی مخصوص خودرو است.

قفل کاپوت برای ایمن نگه داشتن تجهیزات داخل محفظه موتور خودرو

تجهیزات داخل محفظه موتور توسط کاپوت پوشانده شده است. تعمیر و نگهداری این قطعه توسط اهرمی در دماغه خودرو انجام می شود تا کاپوت در هنگام حرکت بی جهت باز نشود. سیلندر، باطری، کامپیوتر و... از تجهیزات ارزشمند داخل محفظه موتور هستند که برای سارقان نیز مهم هستند. و سارقان حرفه ای مهارت کافی برای سرقت این قسمت از اموال خودرو را دارند.

در خودروهایی که تولید داخل هستند معمولاً از پشت توری جلو پنجره می توان به سیستم تکیه گاه درب موتور دسترسی پیدا کرد و با کمترین فشار فنر نگهدارنده آن آزاد می شود. برای رفع این مشکل چندین شرکت وارد عمل شده و محافظ های مناسبی تهیه کرده اند. طراحی این محافظ ها با توجه به سیستم پشتیبانی در موتور هر خودرو ساخته شده و پس از بازکردن پیچ پشتیبانی سیستم، بر روی آن نصب می شود.

با قفل صفحه ضبط بدون نگرانی تجهیزات صوتی را در خودرو نصب کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل نقلیه به سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته نیز مجهز شده اند. هرچه این دستگاه ها پیشرفته تر باشند، ارزش و اهمیت آن ها بیشتر می شود. علاوه بر این، تنها مانع بین سارق و تجهیزات صوتی و تصویری خودرو، شیشه کم مقاومت خودرو است.

و این به سارقان دسترسی آسان به این دستگاه ها را می دهد. اگر سیستم پیشرفته ای روی خودروی خود نصب کرده اید تا نگران سرقت آن نباشید، از قفل پنل ضبط استفاده کنید.

با قفل کردن فرمان و قفل پدال احتمال سرقت را کاهش دهید

استفاده از قفل فرمان و قفل پدال که به درستی بسته شده اند، زمان سرقت را به تاخیر می اندازد و ممکن است به دلیل خطر بالای سرقت، سارقان را از سرقت وسیله نقلیه شما باز دارد. قفل فرمان از حرکت فرمان جلوگیری می کند و قفل پدال که بین پدال های کلاچ و ترمز قرار می گیرد از حرکت آن ها جلوگیری می کند.

 همچنین انواعی از قفل ها وجود دارند که هم به فرمان و هم به پدال ها متصل می شوند. دزد باید زمان زیادی را برای بازکردن قفل ها صرف کند و به خصوص برای بازکردن قفل پدال باید زیر داشبورد خم شود که باعث می شود در صورت رسیدن صاحب خودرو نتواند اطراف خود را ببیند و به سرعت فرار کند. .

قفل رینگ؛ محافظ ایمنی رینگ خودرو

قفل رینگ بیشتر برای رانندگانی استفاده می شود که به تازگی لاستیک خود را تعویض کرده اند و از لاستیک نو استفاده می کنند. این قفل ها در دو مدل در بازار موجود می باشد. مدل اول که ساده تر هم هست مانند پیچ ​​چرخ است اما این ویژگی را دارد که با آچار چرخ معمولی باز نمی شود.

و برای بیرون آمدن به یک ابزار مخصوص برای آن پیچ نیاز دارید. مدل دوم این قفل ها به صورت چنگال ساخته شده است. در صورت استفاده، محافظت از لاستیک و رینگ به طور همزمان انجام می شود.

قفل زاپاس و حفظ امنیت لاستیک زاپاس خودرو

سرقت لاستیک زاپاس از سری سرقت هایی است که متاسفانه آمار بالایی دارد. در اکثر خودروهایی که فضای کافی برای بار ندارند، خودروسازان لاستیک زاپاس را در انتهای خودرو و در فضای بیرونی اتاق قرار می دهند. در این صورت دسترسی به لاستیک زاپاس از زیر خودرو به راحتی امکان پذیر است.

البته حتی در خودروهایی که لاستیک آنها در محفظه بار قرار می گیرد نیز امکان سرقت وجود دارد. قفل زاپاس که در محل نگهداری لاستیک زاپاس نصب می شود، خطر سرقت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ضد سرقت سیسنم برای حفظ ایمنی خودرو

در صورت استفاده از سیستم ضد سرقت، روشن کردن خودرو بدون کلید مخصوص بسیار مشکل می شود و سارقان دیگر نمی توانند خودروی شما را روشن کنند و در کمتر از ده ثانیه با اتصال دو سیم به هر جایی که می خواهند بروند. . به همین دلیل نصب سیستم ضد سرقت سرقت خودروی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سیستم هشدار دهنده؛ هشدار نسبت به احتمال سرقت خودرو

سیستم اعلام سرقت با سیستم ضد سرقت متفاوت است. اگرچه هر دو برای جلوگیری از سرقت طراحی شده اند، اما عملکردهای متفاوتی دارند. قفل شده دزدی معمولا صدایی در نمی آورد و چراغ ها را روشن نمی کند و عملکرد آن اتوماتیک است. اما سیستم دزدگیر با هدف ترساندن سارق و جلوگیری از سرقت طراحی شده است و معمولا با چشمک زدن چراغ ها و ایجاد صدای بلند احتمال سرقت را به صاحب خودرو گوشزد می کنند.

 


:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تکنوگارد

بررسی مهمترین کاربردهای انواع ردیاب خودرو

علیرغم تفاوت های ساختاری، کاربردهای ردیاب خودرو نسبتا مشابه است. به همین دلیل برخی از مهم ترین کاربردهای این دستگاه ها را با هم بررسی می کنیم:

ردیاب خودرو

1- موقعیت یابی دقیق و بلادرنگ خودرو

اولین و مهمترین کاربرد ردیاب خودرو، یافتن مکان خودرو به صورت آنی و با کمترین خطا می باشد. این دستگاه ها با ارسال و دریافت سیگنال های رادیویی به ماهواره ها موقعیت دقیق خودرو را تشخیص می دهند. سپس از طریق سیم کارت داخلی اطلاعات موقعیت مکانی را به صورت آنلاین روی نقشه به مالک نشان می دهند.

2- خاموش کردن خودرو از راه دور

یکی دیگر از کاربردهای جالب ردیاب خودرو، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. اپلیکیشن ردیاب خودرو به دارندگان این امکان را می دهد که خودروی خود را از هر نقطه ای از جهان خاموش کنند. البته این ویژگی به نصب قطعه ای به نام رله قطع بر روی خودرو بستگی دارد. این قطعه پس از دستور مالک برای خاموش کردن خودرو، رله برق یا پمپ بنزین را قطع می کند.

3- دسترسی به گزارش مسیر در طول زمان

گزارش مسیرهای طی شده در طول زمان از دیگر کاربردهای ردیاب است. این ویژگی در اکثر انواع ردیاب خودرو وجود دارد. به این ترتیب می توانید اطلاعات مهمی در مورد مسیرهای خود به دست آورید. به علاوه در ناوگان حمل و نقل با این قابلیت می توان نظارت جامع تری بر عملکرد پرسنل داشت.

4- هشدار محدودیت سرعت

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب های مختلف خودرو، امکان تعیین حد مجاز سرعت برای رانندگی با خودرو است. اگر این قابلیت را در اپلیکیشن ردیاب فعال کنید، هر زمان که راننده از سرعت دلخواه شما فراتر رفت، یک هشدار برای شما ارسال می شود. بنابراین می توانید از راه دور سرعت خودرو و رفتار رانندگان را کنترل کنید.

5- تعریف محدوده جغرافیایی مجاز

این ویژگی به مالکان کمک می کند تا محدوده جغرافیایی خاصی را برای رانندگی خودرو تعیین کنند. به طوری که اگر راننده قصد عبور از این محدوده تعیین شده را داشته باشد بلافاصله ردیاب به مالک اطلاع می دهد.

6- امکان درخواست کمک اضطراری

رانندگی با ماشین همیشه با خطراتی همراه است. خطراتی مانند تصادف، گیر افتادن در جاده های ناآشنا یا حتی سرقت. در چنین مواقعی سرعت اطلاع رسانی و درخواست کمک تاثیر زیادی در نجات جان راننده و سرنشینان خودرو دارد. از این رو سازندگان انواع ردیاب خودرو قابلیتی به نام دکمه درخواست اضطراری در جی پی اس تعبیه کرده اند. این دکمه با شناسایی موقعیت های اضطراری مانند تصادفات سنگین یا واژگونی وسیله نقلیه، هشداری را به شماره های از پیش معرفی شده به برنامه ارسال می کند.

7- اطلاع از وقایع اطراف خودرو

یکی دیگر از کاربردهای نصب انواع ردیاب خودرو، اطلاع از اتفاقات اطراف خودرو است. از جمله این اتفاقات می توان به اقدام به سرقت خودرو اشاره کرد. این تلاش ها شامل حمل خودرو با جرثقیل، استارت زدن خودرو بدون سوئیچ، ضربه زدن به خودرو برای باز کردن درها و ... می باشد.

8- اطلاع از سررسید سرویس های دوره ای خودرو

برخی از انواع ردیاب خودرو این قابلیت را دارند که در زمان انجام سرویس های دوره ای هشدار دهند. این هشدار زمانی کار می کند که کاربر زمان سرویس های دوره ای را در برنامه تعیین کند. پس از آن به کاربر هشدار داده می شود که چه زمانی این خدمات انجام می شود.

مزایای نصب ردیاب خودرو چیست؟

تاکنون با کاربردهای مختلف ردیاب خودرو آشنا شده ایم. حال می خواهیم به بررسی مزایای نصب این دستگاه بر روی خودرو بپردازیم:

امنیت خودرو به طور چشمگیری افزایش می یابد.

احتمال پیدا شدن خودرو پس از سرقت بسیار بیشتر از خودروهای بدون ردیاب است.

عملکرد رانندگان و رفتار آنها در رانندگی خودرو بهبود می یابد.

نظارت بر خودرو از هر جای دنیا امکان پذیر خواهد بود.

بهره وری و بهره وری کار در ناوگان حمل و نقل رشد قابل توجهی خواهد داشت.

قیمت ردیاب خودرو در بازار چگونه است؟

قیمت انواع ردیاب خودرو با توجه به مدل، برند سازنده، مدت گارانتی، خدمات پس از فروش، کیفیت قطعات مستعمل و ... متفاوت خواهد بود به همین دلیل لازم است قبل از خرید ردیاب به خوبی نیاز خود را بشناسید و بر اساس آن بهترین مدل را انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: ردیاب خودرو، ردیاب، ردیاب ماشین ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تکنوگارد

تجهیزات ضد سرقت برای افزایش امنیت موتور سیکلت

دزدگیر و سیستم های ضد سرقت در افزایش امنیت موتور سیکلت

این نوع تجهیزات شامل سیستم های پیچیده ای است که می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از سرقت موتورسیکلت داشته باشد. اما برای تهیه این تجهیزات باید به همه جوانب فکر کرد. به عنوان مثال در محیط های شلوغ دزدگیر و دزدگیر موتور سیکلت جلب توجه نمی کند و مانع از سرقت آن نمی شود. در چنین شرایطی بهترین گزینه هشدارهایی است که از طریق تلفن همراه ارسال می شود. البته دزدان چیره دست به راحتی می توانند این زنگ ها را از کار بیاندازند یا بشکنند.

دزدگیر موتور سیکلت

قفل و زنجیر

قفل و زنجیری که با دقت انتخاب می شود یکی از مهم ترین راه های افزایش امنیت موتور سیکلت است. این تجهیزات کاملاً منعطف هستند و می توانند به تجهیزات مبلمان خیابانی متصل شوند.

برای دستیابی به بهترین نتایج هنگام استفاده از این دستگاه های ضد سرقت، چندین قانون باید رعایت شود:

مطمئن شوید که بهترین قفل و زنجیر را که می توانید خریداری کنید. هرچه بیشتر خرج کنید، نه تنها قفل و زنجیر شما از نظر مواد محکم‌تر می‌شود، بلکه روشی هوشمندانه‌تر برای ایمن نگه‌داشتن آن نیز خواهد بود.

تحت هیچ شرایطی نباید فقط به قفل و زنجیر محدود شوید. به راحتی می توان قفل ها را شکست و زنجیر را به راحتی با ابزارهای مخصوص برید. همچنین در صورت اتصال قفل و زنجیر به چرخ جلو می توان آن را جدا کرد و موتورسیکلت را جابجا کرد. بنابراین نحوه استفاده از قفل و زنجیر نیاز به دقت بالایی دارد.

برای جلوگیری از شکستن قفل و زنجیر توسط سارقان، اولین قدم خرید بهترین متریال با بالاترین کیفیت است. قفل های درجه یک به راحتی شکسته نمی شوند. زنجیر ساخته شده از سخت ترین فولاد را نمی توان به راحتی برش داد.

همیشه زنجیر را از چرخ عقب و به خصوص از چنگال یا بازوی چرخان عقب موتورسیکلت عبور دهید. از همه مهمتر سعی کنید تا حد امکان قفل و زنجیر را به زمین وصل نکنید و در عوض آن را به یک تیرک یا نرده محکم و قابل اعتماد وصل کنید.

قفل دیسکی برای موتور سیکلت

برای دستیابی به بالاترین راندمان قفل دیسک، باید نکاتی را رعایت کرد:

درست مانند سایر تجهیزات امنیتی موتور سیکلت، قفل های دیسکی معمولاً هر چه گران تر باشند مؤثرتر هستند. همچنین بهتر است به جای یکی از آنها به شکلی مناسب از آنها استفاده کنید.

 

قفل دیسک را می توان به راحتی با استفاده از یک کلید باز کرد. همچنین در قفل های بی کیفیت، سارقان دقیقا می دانند به کجا ضربه بزنند تا تنها با یک حرکت آن را بشکنند. اگر این قفل به خوبی جا نیفتد، به راحتی باز می شود.

در تهیه این نوع قفل باید به کیفیت آن توجه کامل داشت. این قفل ها باید از فولاد ضد زنگ یا نوعی فولاد سخت ساخته شوند. همچنین قفل آن باید دارای قطر مناسب برای افزایش امنیت اسکوتر باشد.

باید توجه کامل داشت که اندازه قفل برای کلید مناسب باشد. در صورت امکان دو عدد از این نوع قفل برای افزایش ضریب امنیتی باید تهیه شود. توجه به این نکته ضروری است که چرخ جلو به راحتی قابل جدا شدن است، بنابراین قفل کردن این قفل روی چرخ جلو چندان مفید به نظر نمی رسد. بهترین نوع قفل دیسکی نوعی است که در هنگام حرکت موتورسیکلت فعال می شود و این امر باعث افزایش امنیت موتورسیکلت می شود.

مهارهای زمینی

گاهی اوقات ستون و تکیه گاه محکم و مناسبی برای استفاده از قفل و زنجیر وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان از مهارهای زمینی برای افزایش امنیت موتورسیکلت استفاده کرد. دسته های زمینی انواع مختلفی دارند که با توجه به محل و نوع زمین می توان آنها را انتخاب کرد. مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت فولاد استفاده شده است که اساسی ترین نقش را در این نوع قفل ها ایفا می کند.

برای استفاده از مهارهای زمینی باید نکات زیر رعایت شود:

اگر این هارنس ها را روی زمین ناهموار یا با خاک ضعیف ثابت کنید، سارقان می توانند به راحتی با استفاده از یک اهرم بسیار ساده، هارنس ها را جدا کنند. همچنین تثبیت هارنس روی دیوار به هیچ وجه بی خطر نیست، زیرا با وجود اینکه کاملا محکم به نظر می رسد، پیچ های این هارنس محکم نیستند و سارقان می توانند به راحتی آنها را جدا کنند.

بهترین کار این است که مهار را روی کف بتنی ثابت کنید. لازم است مطمئن شوید که پیچ ها در جای مناسب قرار گرفته اند و این کار را به درستی انجام دهید. در پارکینگ ها و گاراژها و مکان های مسقف بهتر است این مهارها نزدیک دیوار و زیر موتور سیکلت قرار گیرند تا امکان شکستن و دسترسی آسان به آن وجود نداشته باشد.

قفل دیسکی در افزایش امنیت موتورسیکلت بسیار موثر است و استفاده صحیح از آن تا حدود زیادی از سرقت موتورسیکلت جلوگیری می کند. با این حال، شما نباید تنها با استفاده از آنها احساس امنیت کاذب کنید، زیرا این نوع قفل ها در واقع خط دوم دفاعی هستند.

 



:: برچسب‌ها: دزدگیر موتور , دزدگیر موتور سیکلت , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()